fredag 9. juli 2010

Hus i hus, eller Japan, alltid Japan.

Før var det Amsterdam og Nederland som var den store inspirasjons kilden. Nå de siste årene er det Japan som har vært det store. Nå ser jeg forøvrig at Kina stadig trer frem som en ny kilde til innovativ arkitektur. Forskjellen på Kina og Japan er at i Kina er det ofte ikke-kinesike arkitekter som står bak. Men innovativ arkitektur handler ikke bare om arkitekten, det handler om vilje og evne til å satse på det ukjente.

Dette prosjektet glir vel rett inn i mappen for ting jeg liker. Det har noe nordisk over seg, uten at jeg skal komme inn på det nå er det mange likhetstrekk mellom gammel vestnorsk byggeskikk og gammel japansk byggeskikk.

 





Om jeg hadde hatt en litt men nervenytting samboer hadde jeg kanskje kjøpt dette gamle bedehuset(håper ikke jeg tråkker på noens tær nå, men ser ikke på bedehus som spesielt hellige) og gjort det om til bolighus, muligens med inspirasjon fra dette japanske huset......


Kilde: Finn.no 

1 kommentar:

  1. Så spennende hus! Virkelig stilig og NYtt:-) Elsker å se noe jeg ikke har sett før, noe som utfordrer krativiteten og skaper lyst til å gjøre noe nytt, endre noe gammelt, eller gjøre noe gammelt på en ny måte! Likte forresten veldig godt beskrivelsen av bloggen din, forklaringen på tørke og ide, morsomt og gjenkjennbart! Ha en flott kveld:-)

    SvarSlett