søndag 4. juli 2010

Sommerprosjekter

Som regel går jeg rundt som en høne uten hode siste kvelden før jeg skal reise på ferie. Jeg pakker i vilden sky. Men med tiden har jeg blitt mer organisert, har jo noe med at jeg har fått 2 barn og fortsatt veldig ofte reiser med kollektivtransport. Derfor må jo alt som skal med planlegges relativt nøye. Jeg pakker mindre og mindre for hver gang, og begynner å få flyt i pakking.
Men en ting blir alltid gjort 2 minutter før vi må ut av huset, det er å finne strikkepinner, oppskrift og garn. Så tar jeg alltid med mer enn jeg greier å strikke, gjerne fler prosjekter enn nødvendig og. Det er på tide å innse at med 2 små  barn; kan jeg ikke strikke på toget! for eksempel.
I år er situasjonen slik at jeg neppe rekker å bli ferdig med et større prosjekt før ferien begynner, og siden det er så stort er det tullete å ta med hele på tur, for så å kanskje ikke få strikket ferdig i ferien heller.
Så da har jeg gleden av å kunne begynne på noe nytt! :)

Siden Garnstudio nå i det siste har hatt salg både på ull, og senere andre saker og ting, har jeg selvsagt handlet, for de neste 2 årene, som vanlig. Det skorter av den grunn ikke på  muligheter, derfor er det enda viktigere enn vanlig at jeg har tatt stilling til hvilke prosjekt(er) som er feriens. Slik at jeg ikke sitter oppe halve natten før vi reiser(som så ofte skjer) å blar i blader og surfer etter det rette  prosjektet til det rette garnet jeg har liggende hjemme, for mer garn, gir mer muligheter, og enda mer tid til å sondere terrenget og valgmuligheter. Jada, det meste av garnet er kjøpt til øremerkede prosjekter, men det er jo ikke lovpålagt å følge planene.

Jeg burde nok begynt på ull plagg som minstetrollet trenger til høsten, men jeg er mer lysten på noe mer sommerlig. På salget til Garnstudio kjøpte jeg noen nøster med lin, og noen nøster med bomull-lin, disse siste skal få æren av å bli veske. Lingarnet har jeg planlagt at skal bli en topp.


kilde: Designer Knitting, Spring/Summer 2010

Men et er enda 2 uker til ferien min begynner........

1 kommentar:

  1. Hi-haaa, på to uker rekker du jo allverdens :o)) Du viser vel frem bilder av sommerprosjektene etterhvert...? ;o))

    SvarSlett