torsdag 24. juni 2010

Klær i action

Monstermønster utfordrer i bloggen sin til å vise klær in action. 
Derfor husket jeg endelig lastet opp bilder av duffelen til Peder. Den er strikket i str 6-9 mnd, men her er han 13, og den passer fortsatt nå, 14 mnd. Den er strikket i garnet som er til oppskriftene,, mot normalt, men siden jeg var gravid og strikket alt mye løsere enn vanlig, ble den ikke helt bra. Det hjalp jo heller ikke at jeg ikke var spesielt dreven på perlestrikk, første forsøket. Jeg modifiserte mønsteret med 10-20 masker pr del, husker ikke helt. Men jakket har blitt brukt en del selv om resultatet ikke var helt perfekt.

Garnet er veldig mykt og fint, Debbie Bliss Baby Cashmerino, jakken skulle være en jålejakke og er egentlig strikket til Peders fetter som er født 2 uker før. Men siden jeg ikke ble fornøyd , og selv fikk en gutt, beholdt vi den.




Duffel Coat by Debbie Bliss

Og for  morroskyld, her er det fetteren fikk istedenfor, en til hver:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar